معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد تاکید کرد ، نظارت و ایجاد انگیزه برای هر چه فعالتر شدن سازمان های مردم نهاد

یزدفردا"معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد بر ضرورت نظارت بر سازمانهای مردم نهاد و ایجاد انگیزه برای هر چه فعالتر شدن تشکلهای غیر دولتی تاکید کرد .
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد ، " غلامحسین دشتی روز چهارشنبه در جلسه هیأت نظارت بر سمنها که در دفتر معاونت سیاسی و امنیتی استاندار برگزار شده بود ، تشکیل صندوق حمایت از تشکلها با مجوز وزارت کشور در آن تشکلهای مردمی عضویت داشته باشند را راهکاری برای فعالتر شدن سازمانهای مردم نهاد و در راستای حمایت از سمنها دانست .
وی در بخش دیگری از سخنان خود ، ضرورت ساماندهی صندوقهای جمع آوری کمکهای مردمی به تشکلهای خیریه ای که از هیأت نظارت بر سازمانهای مردم نهاد ، اخذ مجوز کرده اند را خواستار شد .
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری نیز در این جلسه از در دست تدوین بودن بانک اطلاعاتی سازمانهای مردم نهاد خبر داد .
" سید محمدرضا قائم محمدی " با اشاره به اینکه وزارت کشور یکی از متولیان صدور مجوز تشکیل سازمانهای مردم نهاد است ، اظهار داشت : ریاست این هیأت ، به عهده استاندار است که اختیارات آن به معاون سیاسی و امنیتی استاندار تفویض شده و عمده فعالیت آن علاوه بر صدور مجوز شکل گیری تشکلهای مردم نهاد ، نظارت بر فعالیتهای این سازمانها است .
بر اساس این گزارش در دومین جلسه هیأت نظارت بر سمنها در سال 89 پس از بررسی 6 پرونده مجوز فعالیت 5 سازمان های غیر دولتی صادر شد .



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا